Galeria

HOTEL CHMURY GORSKIE

Stworzony dla Ciebie

„Titanic to zdecydowanie film Jima Camerona” – potwierdza Legato. „Nie pracowałem z nikim innym, kto byłby tak pochłonięty projektem. On prawie z góry wyobraża sobie, jak powinno być [na ekranie] i ma motywację do kręcenia z myślą o tych pomysłach. Nie tworzy po prostu scenorysu wszystkiego, a następnie kręci fragmenty; dla Jima to proces odkrywania, prawie tak, jakby miał w głowie melodię. Po prostu kontynuuje i kontynuuje, aż trafi w odpowiednie nuty, aby stworzyć tę konkretną melodię. To, co sprawia, że ​​filmy Jima są tak kinowe, to sposób, w jaki łączy on wszystkie dyscypliny filmowe ruchy kamery, wygląd filmu, aktorów, muzykę, efekty dźwiękowe i montaż. Gra wszystkie te nuty, aż pojawia się uczucie, na które liczył. Jest niesamowitą postacią, prawdziwym artykułem ”.

Legato utrzymuje, że widzowie uznają Titanica za bardzo różniącego się od poprzednich filmów Camerona. Według przełożonego od efektów specjalnych, obraz przedstawia „piękną historię miłosną” osadzoną w epickim dramacie jedynej i jedynej przeprawy „niezłomnego” oceanicznego liniowca. „Titanic tak naprawdę nie przypomina filmu Jima Camerona, dopóki statek nie zatonie” – mówi Legato. „W tym momencie opowieści możesz być na statku tonącym, w przeciwieństwie do obserwowania, jak to się dzieje z daleka. Jim zdecydowanie cię tam umieszcza. Ten program był epicką produkcją, niewątpliwie najtrudniejszą, nad jaką kiedykolwiek pracowałem ”.
Poszukując informacji w AC Archives, przygotowując się do naszego ostatniego podcastu Titanic: 20th Anniversary z Russellem Carpenterem, ASC, odkryliśmy na nowo niezłą kolekcję zdjęć przesłanych nam przez Digital Domain, własny dom efektów reżysera Jamesa Camerona. Część tych zdjęć została opublikowana wraz z pełną historią efektów wizualnych filmu w naszym numerze z grudnia 1997 r., Napisanym przez Rona Magida.

Te zdjęcia pokazują przykładowe wykorzystanie miniatur w produkcji, które zostały starannie uzupełnione rozszerzeniami grafiki komputerowej, pasażerami mo-capów oraz efektami dymu i wody, aby dodać sens życia i skali.

Za te wysiłki w 1998 roku nagrodę Akademii za najlepsze efekty wizualne podzielił kierownik ds. Efektów wizualnych obrazu, Robert Legato, ASC; kierownik ds. efektów cyfrowych Mark A. Lasoff, koordynator ds. efektów specjalnych Thomas L. Fisher i kierownik ds. kompozycji cyfrowych Michael Kanfer.
Jak napisał Magid w grudniowym wydaniu AC:

Odkąd R.M.S. Podczas fatalnej, dziewiczej podróży Titanica w 1912 roku legendarny statek dokonał kilku godnych uwagi kinowych przepraw, w tym Titanic (1953) i A Night To Remember (1958). Wykorzystując wszystkie narzędzia ze swojego znacznego arsenału artystycznego, filmowiec James Cameron podjął próbę ostatecznego powtórzenia opowieści, w której pycha ludzkości zderza się z nieubłaganymi siłami natury.

Cameronowi nie są obce epickie podróże filmowe, ale tym razem wypłynął z innym kapitanem efektów specjalnych. John Bruno, niezłomny kierownik ds. Efektów wizualnych, który nadzorował True Lies i The Abyss, wyreżyserował swój własny film Virus. Pod nieobecność Bruno reżyser zwrócił się do Roba Legato, który dokonał cudów w domu efektów Camerona, Digital Domain, o ożywienie Wywiadu z wampirem i Apollo 13.

Scroll to top